czwartek, 7 marca 2019

[500] Pani Bukowa- 'Weź się ogarnij'

***


Autor: Pani Bukowa
Tytuł: Weź się ogarnij
Seria: -
Wydawnictwo: Znak Literanova
Stron: 208

Jeżeli codzienność Cię męczy, a natłok obowiązków zawodowo- prywatnych przyprawia o migrenę na samą myśl, jest na to sposób. Jaki? Cóż... niektórzy wybierają drogę "czego nie możesz zrobić jutro, zrób pojutrze- będziesz mieć dwa dni wolnego", inni z kolei wpadają w panikę, odbębniając kolejne obowiązki na tzw. "odwal się", jeszcze inni... cóż, ta ostatnia grupa jest systematyczna, więc nie ma stresu. 
Ale przecież jest Pani Bukowa- ona poradzi na to, co nas dobija. Czyż nie?

Dotychczas jedynie trafiałam na przeróżne memy na instagramie, związane ze wspomnianą Panią Bukową. Kiedy pojawiła się książka, coś podobnego do anty- poradnika, skusiłam się. Książki podpowiadające mi, jak mam żyć jakoś do mnie nie przemawiają, ale te anty? Czemu nie?

Weź się ogarnij to lektura będąca tak naprawdę przeciwieństwem tytułu; Pani Bukowa akceptuje siebie taką, jaka jest- z wadami, lenistwem, etc. I to samo mówi Tobie! Nie musisz być superperfekcyjną panią domu, aby świat Cię pokochał. Wystarczy, że jesteś. A że przy okazji jest z Tobą również kurz, duży deser (którego za żadne skarby nie powinnaś jeść, przecież jesteś na diecie!) i leciuteńka nutka zazdrości (bo ona jest taka achh, a ja... leniwa) to... cóż. Codzienność.

Książka ma lekko ponad dwieście stron, a że nie jest to powieść, czyta się ją w przeciągu godziny. W środku znajdujemy przeróżne motta do wycięcia, przyporządkowane do odpowiednich rozdziałów. Do tego oczywiście dochodzą mądrości Pani Bukowej, różnorodne ćwiczenia i zabawne teksty.

Czy Weź się ogarnij jakoś zmieniła mój punkt widzenia? Hmm... że mam problem z organizacją czasu wolnego, to wiedziałam już od dawna. I zdawałam sobie sprawę, że inni też tak mają. Co prawda lepiej się przez ten anty- poradnik nie poczułam (a raczej odwrotnie- doszła presja, że przecież muszę o nim napisać, a tu najchętniej zrobiłabym sobie dzień lenia), ale miło spędziłam z nim czas.

Za możliwość zabawy dziękuję wydawnictwu Znak Literanova!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Drogi Czytelniku !
Jeżeli już straciłeś te kilka minut na wejście na mój blog i przeczytanie chociaż kilku linijek recenzji, to proszę, daj o sobie znać w komentarzu ;)
Miło się czyta czyjeś opinie :-*