wtorek, 16 września 2014

[168] Katarzyna Puzyńska- 'Więcej czerwieni'

Kampania wrześniowa zakończona, wreszcie mogę cieszyć się ostatnimi tygodniami wakacji ! :)

***


Autor : Katarzyna Puzyńska
Tytuł : Więcej czerwieni
Seria : ?
Wydawnictwo : Prószyński i S-ka
Stron : 560

Mieszkańcy Lipowa wciąż pamiętają ten straszny okres, gdy w ich małej wiosce doszło do brutalnych morderstw; od tamtej pory minęło jednak kilka miesięcy, a mała społeczność uwierzyła w swoje bezpieczeństwo. Do czasu, aż zostają odnalezione ciała dwóch kobiet - Śmieszki i Kózki - mieszkających w pobliskiej miejscowości Żabie Doły. Daniel Podgórski wraz z niezawodną Klementyną Kopp po raz kolejny mają nie lada zagwozdkę- kto morduje kobiety ? Jaki jest jego motyw ... ?

Miałam już przyjemność zagłębiać się w twórczości pani Puzyńskiej, jak zapewne większość z Was; i oto nadszedł czas na kontynuację losów bohaterów -mniej lub bardziej przeze mnie lubianych- z małej mieścinki Lipowo... A do tego Lipowa mam jakiś dziwny sentyment, bo pewnie i moja wioska jest niewiele większa, a jeszcze gdyby i u mnie pojawił się morderca... brrr !

Daniel Podgórski ma wrażenie, że jego życie to wreszcie pasmo sukcesów- każdego ranka budzi się obok pięknej pani psycholog, spełnia się w pracy, a wspomnienia mieszkańców dotyczące mordercy sprzed kilku miesięcy zdążyły już trochę przyblaknąć. A przecież takiej małej wioseczki nie może po raz kolejny "odwiedzić" osobnik żądny mordu, prawda ? Przecież to się nie zdarza... prawda ?

Mam trochę mieszane odczucia względem książki; tak naprawdę historia wciągnęła mnie gdzieś od połowy, kiedy mniej było w niej dylematów natury osobistej, a więcej prawdziwego działania. Autorka stworzyła piękne zwroty akcji, dzięki czemu trudno postawić na właściwą osobę. Do samego końca Czytelniku możesz się więc łudzić, że wiesz, kto zabił- i tak okaże się, że źle postawiłeś ;) zresztą tak jak i ja.
Drugi morderca w ciągu zaledwie kilku miesięcy w tak małej miejscowości jak Lipowo/Żabie Doły ? Co tak "magicznego" się tam znajduje, że przyciąga chore, żądne zemsty umysły ? Na to pytanie odpowiedzi niestety nie uzyskamy, bo i nie jest to zbyt istotne. Bardziej intrygujące jest to, że ludzie, których paradoksalnie znamy całe życie, okazują się być kimś zupełnie innym... i skrywać naprawdę brzydkie tajemnice. Dlatego kochani ! Miejcie oczy szeroko otwarte ! :)

Za książkę serdecznie dziękuję wydawnictwu Prószyński i S-ka ! :)

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Drogi Czytelniku !
Jeżeli już straciłeś te kilka minut na wejście na mój blog i przeczytanie chociaż kilku linijek recenzji, to proszę, daj o sobie znać w komentarzu ;)
Miło się czyta czyjeś opinie :-*