sobota, 20 lipca 2013

[078] Andrzej Zieliński- ' Skandaliści w koronach '

Planuję już niedługo ruszyć z "Kinem nocnych marków", jak to obiecywałam w poprzedniej notce :)
Co do dodawania newsów codziennie- będę się starać, choć czasami mam tak zawalone dni, że nie daje rady ;)
Zerkaliście może na prawy pasek, gdzie wstawiłam książki na wymianę ? ;d

***



Autor : Andrzej Zieliński
Tytuł : Skandaliści w koronach
Seria : -
Wydawnictwo : Prószyński i S-ka
Stron : ?
Półka : Od wydawnictwa

Czy zastanawialiście się kiedykolwiek, jak to było w czasach średniowiecza ? Oczywiście, podręczniki podają bardzo piękną wizję tamtych czasów- kulturalnych, odważnych i szlachetnych władców, rozmyślne decyzje, lojalne kobiety. Szkolna historia ma jednak to do siebie, że wiele rzeczy woli przemilczeć, a także... zmienić. Dziś zapraszam Was, drodzy Czytelnicy, do poznania pełnej historii naszych, jakże "cudownych" i fantazyjnych, władców.

Okładka : Po prostu mężczyzna, dzierżący koronę. Adekwatny do tytułu i treści.

Bohaterowie : To nie powieść, a więc bohaterowie jako tacy także nie istnieją ;)

Moje zdanie : Nienawidzę historii. Z całego serca; mój mózg nie potrafi wcisnąć tych wszystkich mało istotnych dla mnie dat, jak kolejne koronacje, śmierci władców... Znam tyle, ile sama uważam za słuszne, aby nie stać się ignorantką w sprawach własnego kraju. Zresztą, szkolna historia tak naprawdę nigdy nie mogła mnie zaciekawić, bo od gimnazjum praktycznie jej nie miałam- zamiast nad podręcznikiem lekcje spędzaliśmy na komputerach, jak i w gimnazjum, tak i w liceum. Cóż, nie trafiliśmy na zapalonych historyków, którzy mimo tego, że ta wiedza kompletnie nie byłaby nam przydatna w dorosłym życiu, chcieliby się nią z nami podzielić. Poza tym w podręcznikach jest to tak nudno opisane, że łatwo zapaść w sen. Dlatego zastanawiałam się, czemu ja właściwie poprosiłam o książkę, która przecież traktuje o polskich władcach ? Na pewno skusił mnie tytuł- 'Skandaliści'. A przecież wiadomo, że takie mało istotne szczegóły łatwiej wchodzą do głowy.
Książka była dla mnie totalnym zaskoczeniem; wciągnęłam się ! Wiadomość, że homoseksualizm przejawiali już tamtejsi władcy była dla mnie ciekawa i poniekąd śmieszna, zapewne przez tą wieloletnią idealizację. Pozycja przedstawia nam fakty... i mity. Co jest prawdą, a co nie- czym tak naprawdę jest Szczerbiec, który władca posądzony był o wykorzystywanie swojego wierzchowca, tortury, jakie zadawano na polecenie jednego z królów w razie przyłapania kogoś na zdradzie, choć sam żył z nałożnicą... Taką historię to ja mogę poznawać codziennie. Ale sądzę, że raczej nie poznam takich faktów w przyszłym roku akademickim, kiedy to czeka na mnie właśnie historia ;)

Za książkę dziękuję wydawnictwu Prószyński i S-ka ;)

15 komentarzy:

  1. Ale mnie zaciekawiłaś tą książką. Już piszę jak wstawić ten napis. Musisz wejść w Projekt, później Ustawienia, Posty i komentarze. W polu Wiadomość do formularza komentarzy wpisać co ma ci się wyświetlić

    OdpowiedzUsuń
  2. Czytałam już tą książkę i jest ciekawa - mimo, że też nie lubię historii (choć o zgrozo zdawałam ją na maturze;p) ta pozycja mnie zainteresowała i na prawdę przeczytałam ją z przyjemnością.

    OdpowiedzUsuń
  3. Rzeczywiście ten homoseksualizm ciekawy i dziwny (władca jako wzór cnót mógłby poddawać się nieczystym spotkaniom z mężczyznami, zdradzając swoją żonę?). Z chęcią przeczytam. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Lubię książki z tego wydawnictwa i jak do tej pory na żadnej się nie zawiodłam, dlatego bardzo chętnie poznam również powyższą powieść, gdyż jej tematyka wyjątkowo mnie zaciekawiła.

    OdpowiedzUsuń
  5. Też nie lubię historii, ale ta książka mnie do siebie przekonuje. Myślę, że i mi mogłaby się spodobać :-)

    OdpowiedzUsuń
  6. A ja uwielbiam historię i ta książka wydaje się być stworzona dla mnie!

    OdpowiedzUsuń
  7. Coś dla mnie :) uwielbiam takie historyczne książki :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Książka wydaje się nie być dla mnie, ale może kiedyś po nią sięgnę ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. szkoda, że w szkole na lekcjach historii nie porusza się tematu władców w takim kontekście. wystarczyłaby jedna góra dwie godziny raz za czas, a człowiekowi by się zupełnie inaczej uczyło.

    OdpowiedzUsuń
  10. ciekawa recenzja :) choć to nie moja tematyka, to może się skuszę na przeczytanie :))

    zapraszam do siebie, recenzjuję w formie youtubowej :) może przypadnie Cido gustu :)

    OdpowiedzUsuń
  11. czytałam kiedyś podobną książkę, też o skandalistach. Była ciekawa, ale wystarczy mi takiej wiedzy, przynajmniej na razie :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Raczej nie moja tematyka, ale nie mówię jej nie. Od jakiegoś czasu walczę ze swoimi przyzwyczajeniami i otwieram się na nowości, więc być może i jej kiedyś dam szansę, ale na razie pasuję ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Raczej spasuję ;)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń

Drogi Czytelniku !
Jeżeli już straciłeś te kilka minut na wejście na mój blog i przeczytanie chociaż kilku linijek recenzji, to proszę, daj o sobie znać w komentarzu ;)
Miło się czyta czyjeś opinie :-*