niedziela, 30 kwietnia 2023

[775] Beata Sabała - Zielińska - 'Radio - aktywna Sabała. Od gadania do pisania.'

 ***


Autor: Beata Sabała - Zielińska
Tytuł: Radio - aktywna. Od gadania do pisania.
Seria: -
Wydawnictwo: Prószyński i S- ka
Stron: 280

Wsiadasz do samochodu; jest poniedziałkowy poranek, a Ty właśnie ruszasz mniej lub bardziej chętnie do pracy. Już praktycznie odruchowo sięgasz do radia, włączając ulubioną stację. Głos, roznoszony po całej Polsce, znasz już jak bliskiego znajomego - w końcu towarzyszy Ci w tych małych, porannych podróżach od dawna. A czy kiedykolwiek zastanawiałeś się, kto znajduje się po drugiej stronie radioodbiornika?

Rzadko kiedy sięgam po tego typu reportaże. W obszarze moich zainteresowań raczej zawsze znajdowały się te, które traktowały o seryjnych mordercach/ prawdziwych zbrodniach/ specyficznych miejscach. Inne zazwyczaj nie przyciągały mojej uwagi, a jeżeli już po jakiś sięgnęłam - nudził mnie. Jako że lubię czasem coś zmienić w swoim "książkowym jadłospisie", postanowiłam wprowadzić jakąś drobną zmianę. I stąd moje zainteresowanie Radio - aktywną, czyli książką, która nijak nie powinna wpasować się w mój gust. I tu spotkało mnie baaardzo duże zaskoczenie.

O czym właściwie jest ta pozycja? Praktycznie o wszystkim. Autorka w bardzo przystępny sposób pokazuje Czytelnikowi, jak wyglądała jej praca jako dziennikarka. Od zawsze podziwiam osoby, które potrafią tak skutecznie zbierać informacje, pojawiające się później na antenie czy w telewizji. A szczególnie szanuję tych, którzy nie zapominają przy tym o człowieczeństwie. Teraz, po lekturze tej książki już wiem, jak wiele czasu i nerwów to kosztuje. To jest po prostu praca całodobowa i nikt, kto nie posiada drygu do tego fachu długo w niej nie wytrzyma. To codzienny bieg w szaleńczym tempie: raz, bo nie dzieje się nic godnego uwagi i trzeba intensywnie szukać tematu i dwa, gdy dzieje się tak wiele, że nie wiadomo, czego najpierw się chwycić. Mój podziw dla prawdziwych, rzetelnych dziennikarzy wzrósł ogromnie!

Jestem zaskoczona, gdyż Radio - aktywna nie tylko chwilami przyprawiła mnie o wesołe parskanie, lecz również wycisnęła łzy z oczu. Tak, moi Drodzy, ta książka zawiera w sobie słodko - gorzkie historie. Zabawne, smutne i wzruszające. Tym bardziej uważam, że znajdziecie w niej coś dla siebie. Nie mniejsze znaczenie ma fakt, że pani Sabała - Zielińska bardzo dobrze pisze. Być może już mieliście okazję się o tym naocznie przekonać, dla mnie jest to pierwsze spotkanie. I prawdopodobnie nie ostatnie.

Warto mieć Radio - aktywną na uwadze. Poznacie nie tylko pozytywne aspekty pracy dziennikarza radiowego, lecz również te mniej przyjemne.

Za egzemplarz dziękuję wydawnictwu Prószyński i S- ka!





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Drogi Czytelniku !
Jeżeli już straciłeś te kilka minut na wejście na mój blog i przeczytanie chociaż kilku linijek recenzji, to proszę, daj o sobie znać w komentarzu ;)
Miło się czyta czyjeś opinie :-*