piątek, 25 maja 2018

[450] Adrian Bednarek- 'Proces Diabła'

***


Autor: Adrian Bednarek
Tytuł: Proces Diabła
Seria: Kuba Sobański
Wydawnictwo: Novaeres
Stron: 326

Kuba Sobański dla wielu dziewczyn jawi się jako ideał partnera- przystojny, młody prawnik, zawsze wiedzący co powiedzieć i jak użyć swojego osobistego uroku. Nikt jednak nie ma pojęcia o jego codziennej walce z demonami, drzemiącymi wewnątrz tego wysportowanego ciała. I choć pokusa mordowania na razie wydaje się uśpiona, to sprawa, jaką otrzymuje Kuba, może zniweczyć jego cały trud "wyleczenia się" z morderczej przypadłości. Ma bowiem bronić Wojciecha Remiszewskiego, złapanego podczas próby zamordowania prostytutki Magdy. Remiszewski już kilka morderstw temu został ochrzczony Rozpruwaczem z Krakowa, zaś celem Sobańskiego jest wyratowanie go z więziennej celi. Uwagę młodego mężczyzny przyciąga jednak nie możliwość rozwinięcia kariery prawniczej, a córka Remiszewskiego, Ada. Jest tak łudząco podobna do Klary... Siostry, która rozpoczęła całe szaleństwo.

Kilka lat temu miałam okazję przeczytać książkę o intrygującym tytule Pamiętnik Diabła. Jako że jestem łasa na wszelkie historie dotyczące -rzeczywistych czy fikcyjnych- seryjnych morderców, postanowiłam ją przeczytać. I wówczas wsiąkłam totalnie. Potem kolejne tomy zniknęły mi gdzieś z oczu, ale teraz, po tym czasie, mam wreszcie możliwość nadrobienia zaległości odnośnie losów Kuby vel. Rzeźnika Niewiniątek.

Nastoletni okres w życiu każdy z nas wspomina raczej przyjemnie; to charakterystyczne przekroczenie granicy między dzieciństwem, a dorosłością. Pierwsze pocałunki, pierwszy łyk alkoholu... dla Kuby czasy nastoletnie odznaczyły się jednak przez nieustanny ból, strach oraz cierpienie, zadane przez jego własną siostrę. Tak oto po wielu latach narodził się Rzeźnik Niewiniątek- zabijający, aby pozbyć się swoich demonów. 

Kto zrozumie lepiej mordercę, niż drugi seryjny... ?

Jednak długoletnia przerwa między tomem pierwszym a drugim dała mi się lekko we znaki. Kojarzyłam główny wątek oraz postać Kuby, jednak nie do końca mogłam sobie przypomnieć konkretne wydarzenia. Druga część niesie za sobą kilka nawiązań, więc po jakimś czasie skleciłam w pamięci spójną historię. Tym razem skupiamy się nie na planowanych polowaniach, lecz kolejnych krokach Kuby jako prawnika w sprawie Remiszewskiego. I powolnym szaleństwie, jakie ogarnia go na widok Ady.

Już nie mogę się doczekać kontynuacji, która spokojnie spoczywa na mojej półce; Kuba po raz kolejny rozwiewa stereotypy, jakoby morderca miał być odludkiem, odstręczającym wyglądem czy zachowaniem. Nasz bohater jawi nam się jako zwykły, młody człowiek, skupiający się na karierze. A jednak pod piękną powłoką kryje się szaleństwo... nie wspominając o egoistycznym nastawieniu do życia. Co ciekawe, wiemy doskonale, iż to on ponosi winę za śmierć kilku studentek, a jednak... w jakiś dziwny sposób pałamy do niego sympatią. Mnie osobiście odstręcza wyłącznie jego podejście do życia i ludzi, którzy powinni -w jego mniemaniu- jeść mu z ręki.

Nie znacie jeszcze tej serii? To szybciutko, do księgarni!

Za możliwość przeczytania dziękuję wydawnictwu Novaeres!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Drogi Czytelniku !
Jeżeli już straciłeś te kilka minut na wejście na mój blog i przeczytanie chociaż kilku linijek recenzji, to proszę, daj o sobie znać w komentarzu ;)
Miło się czyta czyjeś opinie :-*