czwartek, 10 sierpnia 2017

[391] Melissa Hill- 'Dowiesz się ostatnia'

***




Autor: Melissa Hill
Tytuł: Dowiesz się ostatnia
Seria: Lakeview/ t. 4
Wydawnictwo: Prószyński i S- ka
Stron: 488

Sarah pracuje w jednym z popularniejszych wydawnictw. Pewnego dnia na jej biurko trafia kolejna propozycja wydawnicza, z niezwykle kuszącym dopiskiem: "Na pewno Ci się spodoba!". I choć kobieta kwituje te słowa lekkim uśmiechem, to tym razem nie jest to pusta obietnica... Główna bohaterka coraz bardziej zagłębia się w pogmatwane relacje między typową kurą domową Eve, nie doceniającym jej partnerem Liamem, sławną siostrą Sam, tajemniczą Anną oraz idealnym Ronanem. 

Od samego początku wiedziałam, po prostu wiedziałam, że to będzie lektura dla mnie. Pełna tajemnic, pomieszania z poplątaniem, a także wypełniona emocjami po brzegi. Nie zawiodłam się i teraz chcę wykrzyczeć całemu światu: KONIECZNIE PRZECZYTAJCIE! Trochę mi wstyd, bo nie zdawałam sobie sprawy, że istnieją jakieś wcześniejsze tomy; byłam wręcz pewna, że to historia jednoksiążkowa.

Już sam początek jest nietypowy; spokojnie zagłębiam się w historii Eve i Sam, poznaję te dwie kobiety tak sobie przecież bliskie, a tu nagle bum! I wkraczam w świat Sharon, przekonując się, że wspomniane dwie bohaterki to tylko czyjeś wyobrażenie, fantazja. Nie istnieją. Ale... czy na pewno?

Eve, choć ma z Liamem dwójkę dzieci i właściwie żyją jak pełnoprawna rodzina, chciałaby czegoś więcej- tego symbolicznego pierścionka, a potem ślubu, na którym będzie mogła wszystkim pokazać, jak bardzo jest szczęśliwa. Jednak jej partner nie bardzo kwapi się do jakichkolwiek deklaracji, jest mu bowiem wygodnie tak, jak jest. Z kolei Sam po raz trzeci zostaje poproszona o rękę przez Dereka i po raz kolejny odrzuca oświadczyny. Nie jest pewna, czy tego rodzaju stabilizacja jest dla niej. Dlatego też wpada na pomysł, aby na weekend zamienić się z siostrą rolami- ona zaopiekuje się domem i dziećmi Eve, aby się sprawdzić, zaś jej siostra skosztuje odrobiny luksusu i będzie miała okazję, by złapać oddech. 

Anna jest z Ronanem, odkąd pamięta; najpierw była to typowa młodzieżowa przyjaźń, później związek, który trwa do teraz. Ona, jej narzeczony i Liam przyjaźnią się już wiele lat. Mimo tego kobieta również nie śpieszy się do małżeństwa z Ronanem. Ma ku temu powód?

Tę powieść można nazwać historią wielu niewiadomych. W trakcie czytania, z każdym kolejnym rozdziałem, narastają kolejne pytania. Niemal od pierwszych stron wyraźnie czuć, że każda z postaci kryje jakąś tajemnicę. I choć początkowo dałabym sobie rękę uciąć, że to jest historia właściwa i to nad nią będzie trzeba się zastanawiać, to byłam w ogromnym błędzie. Fikcyjna opowieść? Dobre sobie. Ależ mnie pani Hill wkręciła... wręcz po mistrzowsku. 

Niewiele jest książek, o których mogłabym powiedzieć, że  skończyły się za szybko. Dowiesz się ostatnia należy do owej grupy, bez dwóch zdań. Autorka igra sobie z nami, przedstawiając niby to fikcyjne wydarzenia, żeby na końcu zaskoczyć nas w całej okazałości. Bo okazuje się, że to nie jest zmyślona historia, a Sharon może być jej częścią...

Co tu więcej mówić, zachęcam Was do przeczytania- takie lektury nie zdarzają się często!

Za możliwość przeczytania dziękuję wydawnictwu Prószyński i S- ka!

 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Drogi Czytelniku !
Jeżeli już straciłeś te kilka minut na wejście na mój blog i przeczytanie chociaż kilku linijek recenzji, to proszę, daj o sobie znać w komentarzu ;)
Miło się czyta czyjeś opinie :-*