wtorek, 17 czerwca 2014

[150] Anna Drzewiecka - 'Ciotki'

Co prawda historia mi nie poszła, ale za to wreszcie mam czas na Wasze blogi ! :)

***


Autor : Anna Drzewiecka
Tytuł : Ciotki
Seria : -
Wydawnictwo : Wydawnictwo M
Stron : 152

Każdy z nas ma swoje ulubione wspomnienie z dzieciństwa- może to rodzinne wakacje, nowe znajomości albo zapach ciasta, pieczonego przez babcię. Dzieciństwo Anny kręciło się wokół... ciotek. Miała ich kilka, a każda z nich różniła się od drugiej, jakby nie łączyły ich więzy krwi...
Teraz, po latach, spisuje wspomnienia dziewczynki ręką kobiety, pozwalając nam posmakować swej codzienności wśród tak różnorodnych... ciotek !


Trudno oceniać książkę, która jest autobiografią/ miniaturką. Pani Anna dzieli się z nami historiami z przeszłości, opisuje każdą ciotkę po kolei- wiemy, którą kochała najbardziej, a czego nie lubiła w innej. Chwytamy także różnorodne refleksje Autorki, spostrzeżenia, wspomnienia zupełnie niezwiązane z tytułowymi kobietami...
Przyznaję, osobowości opisane w książce są tak od siebie różne, że chwilami ciężko było mi uwierzyć, że istnieją- w moim otoczeniu nie ma niestety tak barwnych osób, a już na pewno nie wśród mojej rodziny. Jak to mówią: Z rodziną dobrze wychodzi się tylko na zdjęciu. 
Ciężko jest oceniać czyjeś wspomnienia. To zupełnie tak, jak gdyby ktoś wdarł się do mojej głowy, przeszukał szuflady z tymi dobrymi myślami i bezlitośnie je obśmiał, wyrzucając do śmieci. Nie znam ani Autorki, tym bardziej jej krewnych; książka zainteresowała mnie umiarkowanie, choć tak jak wspominałam- barwność kobiet jest interesująca. Czy to jednak wystarczy, aby książkę polecić ?
Może to dobry impuls do uporządkowania własnych wspomnień ... ?

Za książkę serdecznie dziękuję Wydawnictwu M !


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Drogi Czytelniku !
Jeżeli już straciłeś te kilka minut na wejście na mój blog i przeczytanie chociaż kilku linijek recenzji, to proszę, daj o sobie znać w komentarzu ;)
Miło się czyta czyjeś opinie :-*