czwartek, 9 stycznia 2014

[112] Kaja Wasilewska- ' Srebrnowłosa '

Sesja przede mną, uch...
Tak bardzo nic się nie chce...

***


Autor : Kaja Wasilewska
Tytuł : Srebrnowłosa
Seria : -
Wydawnictwo : Novaeres
Stron : 392
Półka : Od wydawnictwa

Marika wiedzie teoretycznie spokojny żywot- teoretycznie, bo jest jedną z kuglarek zamieszkujących Miasto Wygnańców, do tego wywodzi się z wilantów, a co za tym idzie- jest intensywnie gnębiona przez straże. A szczególnie przez ich szefa, niejakiego Vasko. Ciało młodej Mariki, ukryte pod łachmanami skrywa większą tajemnicę; potwór, ukryty gdzieś w odmętach umysłu, chce się narodzić. A to wrzuci dziewczynę w okrutną walkę pomiędzy klanami.
I gdzie tu znaleźć sprzymierzeńców ... ?

Front nie byłby taki zły, gdyby do jego stworzenia nie posłużyło zdjęcie z Pod skrzydłami anioła. Nieco mnie to rozbawiło szczerze powiedziawszy, ale cóż ; )

Marika jest czternastoletnią kuglarką, jedną z wielkiej rodziny wilantów; zamieszkuje Miasto Wygnańców, gdzie schronienie odnaleźli wszelcy dziwacy. Jej życie co prawda nie przypomina żywota żadnej dziewczyny w jej wieku, ale też nie jest najgorsze. No, chyba, że znowu przyczepi się do niej strażnik. Nieoczekiwanie okazuje się, że Marika w swoim wnętrzu skrywa... smoka. I to całkiem normalne, choć zupełnie dla niej nierzeczywiste.

Książkę przeczytałam jeszcze w czasie świąt, dlatego dość trudno przywołać mi teraz towarzyszące czytaniu emocje. W każdym bądź razie- maksymalnie wciąga. Nawet nie tyle sama historia smoka, który latami rozwijał się w ciele nieświadomej Mariki, co jej codzienność. Akcja rusza z kopyta, nie sposób nudzić się przy czytaniu; trudno mi nawet określić, jak dobrą książką jest Srebrnowłosa. Na pewno polecam fanom smoków, magii etc. 

Za książkę dziękuję wydawnictwu Novaeres !

 

13 komentarzy:

  1. Przyznam, że rzadko sięgam po tego typu książki i do trj też mnie jakoś specjalnie nie ciągnie :P

    OdpowiedzUsuń
  2. Okładka by mnie nie przyciągnęła, ale wnętrze wydaje się być bardziej interesujące. Może kiedyś... :)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  3. Smoki i magia to na razie nie moje klimaty. Wolę coś mniej oderwanego od rzeczywistości. ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. O magii lubię czytać. Na dodatek fabuła mnie zaciekawiła, więc chętnie skuszę się na tę książkę. Podoba mi się również okładka. Przykuwa oko.

    OdpowiedzUsuń
  5. Czuję się zainteresowana:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Swietna ksiazka,bardzo wciąga i wprowadza w inny świat.Wartki jezyk, humor na pewno nie znudzi czytelnika.Szczerze polecam.

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie wiem sama czy chcę po nią sięgnąć...

    OdpowiedzUsuń
  8. magię lubię, smoki też, ale czy akurat w takim wydaniu...

    OdpowiedzUsuń
  9. ostatni czytałam niezbyt pochlebną opinie tej książki - cóż moje klimaty więc może się skusze :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Też ją czytałam i uważam, że jest niezła. :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Wydawać by się mogło, że to coś dla mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Witaj. :)
    Pytałaś o szablon mojego bloga. Nikt nie robił mi go na zamówienie, wygrzebałam go w jakiejś "szablonarni", których pełno na blogspocie. :) Można tam za darmo pobrać szablon.

    OdpowiedzUsuń

Drogi Czytelniku !
Jeżeli już straciłeś te kilka minut na wejście na mój blog i przeczytanie chociaż kilku linijek recenzji, to proszę, daj o sobie znać w komentarzu ;)
Miło się czyta czyjeś opinie :-*