niedziela, 10 listopada 2013

[103] Wera Gorczyńska- ' Dlaczego nie poczekałaś ? ' + ZAPOWIEDŹ !

Oli [*]
Tylko tyle mogę już dla Ciebie zrobić.

***
Zaczynam od zapowiedzi "Domu Tajemnic":

Jak dowiadujemy się od wydawnictwa Znak Emotikon :

"Książka "Dom Tajemnic" to światowy bestseller polecany przez J.K.Rowling. Polskim jej ambasadorem został Piotr Fronczewski, doskonale Państwu znany jako głos Harry'ego Pottera. Książka została wydana w pieknym, złoconym wydaniu. "

Informacje ze strony wydawnictwa :

 Eleanor, Kordelia i Brendan razem z rodzicami przeprowadzają się do wielkiego domu, który należał kiedyś do tajemniczego pisarza, Denvera Kristoffa. Po niezapowiedzianej wizycie jego córki, niepokojącej staruszki, rodzeństwo trafia do groźnego świata, w którym czyhają na nich olbrzymy, piraci, Wichrowa Wiedźma i Król Burz. Jaką tajemnicę kryje historia ich własnej rodziny? Czy rodzeństwu uda się w końcu odnaleźć drogę do domu?

Początek nowej przygodowej serii!

Linki :






***

Autor : Wera Gorczyńska
Tytuł : Dlaczego nie poczekałaś ?
Seria : -
Wydawnictwo : Prószyński i S-ka
Stron : 204
Półka : Od wydawnictwa

Ile razy po kłótni z rodzicami odgrażałaś/-eś się, że uciekniesz z domu i zaczniesz własne, dorosłe życie z dala od rodziny ? A ile razy żałowałaś/-eś wypowiedzianych  słów, których nie da się cofnąć... ?
Bohaterka książki Wery Gorczyńskiej nie rozumiała własnej matki i nigdy nie chciała jej zrozumieć- uważała ją za starą wariatkę, bez pamięci zakochaną w alkoholu. To i liczne kłótnie przesądziły o przyszłości dziewczyny, która w wieku 16 lat uciekła z domu i postanowiła sama pokierować swoim życiem. Z matką spotkała się po raz kolejny dopiero na pogrzebie; porządkując pozostałe po zmarłej rzeczy odnalazła pamiętniki kobiety. Przerzucając kolejne strony poznawała rodzicielkę z zupełnie innej strony, odkrywając jej mroczne tajemnice... Czy zapiski zmarłej pomogą jej córce w odnalezieniu właściwej drogi życia ?

Więc przybądź, mój wstydzie i spal mnie.
Front bardzo mi się podoba; niby taki normalny- zapłakana, paląca papierosa kobieta- ale jest w nim coś takiego, co przyciąga. Tytuł... jest wyrzutem. Tak po prostu. 

Życie jest za krótkie na to, by wdawać się w bezsensowne spory, chować w sobie niepotrzebną urazę czy z czystej złośliwości żyć na przekór innym. Nie wiem, czy wy też tak macie, ale za każdym razem, gdy idę na pogrzeb robię własny, prywatny rachunek sumienia; na tym się nie kończy, bowiem składam sobie obietnicę poprawy- czy to stosunków z niektórymi ludźmi, czy samej siebie. I za każdym razem uświadamiam sobie to, o czym już wspomniałam- życie jest tak krótkie, ulotne, przesypuje się nam przez palce... Dlaczego nie poczekałaś ? to utwór, który podkreśla, jak wiele możemy stracić, zamykając się w skorupce złości. Główna bohaterka lata temu pokłóciła się z matką i nigdy nie było jej dane powiedzieć "przepraszam". Nie znała powodów, dla których matka topiła smutki w alkoholu, ale też nie starała się ich poznać, zrozumieć i wyciągnąć pomocną dłoń. Żyły obok siebie, nie dla siebie; jak dwie wyspy.
Mimo niewielkiej objętości książka zahacza o wiele tematów- o wspomniany alkoholizm, chorobę, wyścig szczurów, a nawet... prostytucję.

Za książkę dziękuję wydawnictwu Prószyński i S-ka !

www.proszynski.pl

12 komentarzy:

  1. Mam ochotę zarówno na "Dlaczego nie poczekałaś?", jak i na "Dom tajemnic".

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja również - Dom tajemnic ze względu na sentyment jakim darzę Rowling i Fronczewskiego (audiobooki Pottera w jego czytaniu były doskonałe, choć Zborowski, który czytał 5. lub 6. część też był świetny), a Dlaczego nie poczekałaś, bo sądzę, że w życiu każdego dziecka przychodzi taki moment, w którym powinno spojrzeć na swoich rodziców jak na ludzi, którzy czują, myślą i mają swoje życie, które nie ogranicza się jedynie do bycia matką/ojcem.

      Usuń
  2. Miałam zamiar przeczytać tę książkę, ale jednak z niej zrezygnowałam na rzecz innej. Wprawdzie trochę żałuje tej decyzji, ale może kiedyś jeszcze raz będę miała taką okazje.

    OdpowiedzUsuń
  3. Drugą książka zainteresowałaś mnie bardzo, więc z chęcią przeczytam, a z pierwszą mim trochę wątpliwości. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wow. Druga książka bardzo mnie zainteresowała. Taka życiowa i przyciągająca uwagę. Piękna okładka, chwytliwy tytuł... Teraz pozostaje się tylko przekonać, co z tekstem.
    Pozdrawiam
    http://our-kingdom-of-books.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Obie książki do mnie nie przemawiają.

    OdpowiedzUsuń
  6. To jest zupełnie coś innego, niż dotąd czytałyście/czytaliście. Jakby blog, a nawet dwa blogi, trzy czy cztery nawet, które ze sobą czatują, gadają, pogadują i uzupełniają się. Wkręca , bo jest jakby o mnie, o nas, o was. Jest tak blisko życia, jak wrażliwa skóra czy może nawet nerw na wierzchu. Zmienność stylu powoduje nasycenie zainteresowania. Dramaturgia opowieści meandruje pięknie i mocno intrygująco. Wszystko tam jest w tej powieści - nie powieści. To nawet chyba jakaś nowa forma narracji prozatorskiej, którą trudno mi nazwać, ale może Wy ją jakoś ochrzcicie. Piszę tę recenzję z powodu samego dzieła. Może nie jest to wyrafinowana literatura, ale na pewno literatura i to taka, że może i powinna czytać ją 14 latka razem z 34 letnią matką i 54 letnią babcią.
    Poniżej link do strony, gdzie można przeczytać fragment – zapraszam i proszę o dużą i pozytywną plotkę na temat tej książki. Wszędzie i wśród wszystkich. Dzięki, dzięki, dzięki… bo warto, warto, warto…

    Weronika Tarczyńska

    OdpowiedzUsuń
  7. Zachęcona Twoją recenzją przeczytałam. I dziękuję, bo dzięki niej zmieniła się moja optyka na różne rzeczy i może - a święta za pasem - moje kontakty z rodzicami zaczną wyglądać trochę inaczej

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mi miło i mam szczerą nadzieję, że tak się właśnie stanie ;)

      Usuń
  8. Dziękuję i pozdrawiam Cię serdecznie. I, przy okazji, zachęcam wszystkie córki i matki do przeczytania książki Gorczyńskiej.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sądzę, że Twoje komentarze to najlepsza rekomendacja tej książki ;)

      Usuń

Drogi Czytelniku !
Jeżeli już straciłeś te kilka minut na wejście na mój blog i przeczytanie chociaż kilku linijek recenzji, to proszę, daj o sobie znać w komentarzu ;)
Miło się czyta czyjeś opinie :-*