środa, 16 października 2013

[097] Paweł Jaszczuk- ' Akuszer śmierci '

***

Autor : Paweł Jaszczuk
Tytuł : Akuszer śmierci
Seria : Asy kryminału
Wydawnictwo : Prószyński i S-ka
Stron : 304
Półka : Od wydawnictwa

Dzień jak co dzień; dziennikarz śledczy Jakub Stern wybrał się do polecanego przez znajomego krawca, by odebrać zamówiony wcześniej garnitur. Na miejscu jednak okazuje się, że krawiec, zwany Szczęściarzem popełnił samobójstwo, a odnajdując jego ciało Stern naraził się na oskarżenia... Śmierć mężczyzny rodzi wiele pytań- czy można z nią powiązać przypadkowe zgony jego klientów ? A noworodki, które odnajdywane są w mieście, a ich ciała oplecione są różańcem... ?

Kolejny front, który uwagę przyciąga; po ujrzeniu jej w zapowiedziach od razu nabrałam na nią smaku. Do tego jest to kolejny tom serii Asy kryminału, którą lubię. 

Nie wiem, czy okładka to nie jedyna rzecz, która w 100% przypadła mi do gustu. Przez biurko Sterna, jako dziennikarza śledczego przewija się wiele spraw, mniej lub bardziej ze sobą powiązanych. I tak Szczęściarz z troskliwego wuja zmienia się w oprawcę dziewczynki, oddanej mu pod opiekę. A właściwie to już nie wiadomo, jaka może być prawda. Bo na zmarłych nie można wymusić odpowiedzi na pytania... Najciekawszym wątkiem dla mnie były noworodki; porzucane bez cienia współczucia, dodatkowo skrępowane różańcem. Swoisty gest ? Symbol ? Przejaw litości czy wyrzutów sumienia ? A może coś kierującego uwagę na kogoś bogobojnego ... ? 
Nie chcę Wam spoilerować, bo to nie o to tu chodzi; sami musicie stwierdzić, czy tematyka Wam odpowiada ;)

Za książkę dziękuję wydawnictwu Prószyński i S-ka :)

 

4 komentarze:

  1. Tego autora czytałam "Plan Sary" i oceniłam ją dosyć słabo, więc kolejne jego książki jakoś specjalnie mnie nie ciągną:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie wiem, chyba się nie skuszę

    OdpowiedzUsuń

Drogi Czytelniku !
Jeżeli już straciłeś te kilka minut na wejście na mój blog i przeczytanie chociaż kilku linijek recenzji, to proszę, daj o sobie znać w komentarzu ;)
Miło się czyta czyjeś opinie :-*