poniedziałek, 30 lipca 2012

[032] Graham Masterton- 'Strach'

Przepraszam, byłam na wakacjach u przyjaciółki ; )

***

Autor : Graham Masterton
Tytuł : Strach
Seria : Rook
Wydawnictwo : Albatros
Stron : 238

Każdy z nas czegoś się boi- począwszy od nieszkodliwych pająków, na różnorakich potworach rodem z horroru kończąc. Czasami jednak coś wywołuje u nas niepohamowany lęk, uczucie powracające przy każdej styczności z jego źródłem. Wielu chciałoby się uwolnić od strachu paraliżującego wszystkie nerwy, stanowiącego przeszkodę wykonaniu niekoniecznie mądrych, aczkolwiek wymagających odwagi czynów. Nowy uczeń klasy specjalnej profesora Jima Rook'a  zna starożytne obrzędy Majów, wyrzucające z człowieka lęk. Rozwiązanie wydaje się idealne- wystarczy jeden obrzęd i puff, nic nie jest Ci straszne. Problemy zaczynają się dopiero wtedy, gdy uczniowie przestają bać się brutalnej śmierci, zadawanej przez twór ich wspólnych koszmarów- LĘK. 

Więc lepiej żyć bez strachu, czy z nim ... ?

Okładka jakoś specjalnie nie porywa, ale cóż, najważniejsza jest treść oczywiście. Tyle w tym temacie.

Serię 'Rook' poznaję zupełnie nie po kolei, jednak to żaden problem- książki są napisane tak, że nie umykają nam istotne fakty, o których autor informował nas w poprzedniej części. Każdy utwór to nowa historia, wprowadzająca nas w odrębne wydarzenia i tylko bohaterowie pozostają ci sami. Masterton po raz kolejny uraczył nas ciekawą nutką własnej wyobraźni, wiecie, dużo krwi, brutalne mordy i zwroty akcji. A w samym środku chaosu on, Jim Rook, czyli najdzielniejszy nauczyciel, jakiego miał zaszczyt poznać świat. To nic, że to tylko postać fikcyjna. Mężczyzna w młodości umknął śmierci z łap i od tamtej pory ma styczność z przeróżnymi zjawiskami paranormalnymi. Pech chciał, że większość demonów skupia się na drugiej specjalnej, klasie, o którą nauczyciel walczy do ostatniego tchu. 

Bo wierzy, że daje im dobry przykład, jakim człowiekiem być; bo wie, że oni kiedyś pokonają własne problemy.





14 komentarzy:

  1. Nie czytałam tej ksiązki , ale podoba mi sie . :D
    Zapraszam do mnie ponownie . ;) Pozdrawiam .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I dziękuje za dodanie mojego bloga na stronke . ;) :*

      Usuń
  2. Nie jestem przekonana do tej książki, aczkolwiek ze względu na to, że nie czytałam jeszcze żadnej książki tego autora to chętnie sięgnę po coś z serii 'Rook'. :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Najpierw zacznę od Kinga, a potem może i przyjdzie czas na tego pana. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Lubię książki Mastertona i choć zazwyczaj nie odczuwam strachu podczas czytania jego książek to od czasu do czasu lubię zagłębić się w nieco brutalniejszy świat przez niego wykreowany ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Oj, jestem pewna, że po tę książkę z pewnością nie sięgnę.

    OdpowiedzUsuń
  6. Zdecydowanie takie książki mnie kręcą :D Lubię poczuć tą adrenalinę czytając jakąś historię ;) Autora nie znam, ale mam nadzieję niedługo to zmienić :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Mam w planach książki tego autora

    OdpowiedzUsuń
  8. Też mam takie serie, które poznaję całkiem nie po kolei, ale czasem tak jest śmieszniej :D Tej książki jeszcze nie znam...

    OdpowiedzUsuń
  9. Chyba jednak nie moje klimaty.

    OdpowiedzUsuń
  10. Słyszałam o tej książce już jakiś czas temu, ale jak na razie nie jestem do końca przekonana. :)
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  11. zwala mnie z nóg sam wygląd bloga. pięknie tutaj, a i książka po recenzji bardzo mnie zainteresowała i na pewno po nią sięgnę!
    zapraszam serdecznie na NN
    atramentoweserce-inkheart

    OdpowiedzUsuń
  12. uwielbiam Mastertona, choć nie ma co ukrywać, że zapędza się ona czasem w takie rejony wyobraźni, gdzie nigdy trafić nie powinien ;P

    OdpowiedzUsuń

Drogi Czytelniku !
Jeżeli już straciłeś te kilka minut na wejście na mój blog i przeczytanie chociaż kilku linijek recenzji, to proszę, daj o sobie znać w komentarzu ;)
Miło się czyta czyjeś opinie :-*